REGULAMIN FORUM
UWAGA WAŻNE!
Po dokonaniu rejestracji należy dodatkowo wysłać do nas maila na adres: rejestracja[małpa]sspoland.pl.
Jeśli nie otrzymamy maila, Twoje konto NIE ZOSTANIE AKTYWOWANE!
W temacie wiadomości prosimy wpisać adres mailowy, który został podany podczas rejestracji. Mail nie musi zawierać żadnej treści, ale jeśli napiszesz kilka słów, będziemy zaszczyceni.
Nasze forum staje się coraz bardziej popularne i zwróciło przez to uwagę wszelkiej maści nieproszonych gości. Zakładają konta, które po aktywacji zaśmiecają nasze forum niechcianymi reklamami. Uznaliśmy, że dodatkowa weryfikacja w postaci wysłania maila, skutecznie oddzieli uczciwych użytkowników od natrętnych spamerów.
1. Zasady ogólne
1.1 Forum Stowarzyszenia Spearfishing Poland jest miejscem spotkań członków Stowarzyszenia oraz wszystkich innych osób, których interesuje łowiectwo podwodne i piękno podwodnego świata. Poruszamy w nim także tematy związane z pozostałymi sportami związanymi ze wstrzymywaniem oddechu. niniejsze Forum przeznaczone jest dla amatorów i profesjonalistów, dla początkujących i starych wyjadaczy. Jest miejscem spotkań i dyskusji dla wszystkich, których fascynuje podwodny świat.
1.2. Każdy Użytkownik Forum sam decyduje, w której dyskusji chce wziąć udział i ma prawo do przedstawienia własnego zdania, które powinno być przyjmowane przez pozostałych dyskutantów z szacunkiem. Jeżeli podjęty temat, sposób dyskusji lub dana osoba nie odpowiada Ci, zawsze masz możliwość rezygnacji z czytania jej postów.
1.3. Każdy ma możliwość zadawania pytań lub udzielania odpowiedzi zgodnie z zasadami panującymi na Forum, niezależnie od tego, w jakim dziale pisze oraz czy wypowiada się jako zwykły Użytkownik, czy też jako Członek Stowarzyszenia Spearfishing Poland. Każdy ma obowiązek wcześniejszego przeszukania Forum i upewnienia się, iż temat, który chce poruszyć nie był już wcześniej omawiany.
1.4. Nikomu nie wolno obrażać osób obecnych na Forum, ani osób spoza niego.
1.5. Na Forum obowiązują zasady wzajemnego szacunku i dobrego wychowania.
1.6. Wszystkie osoby, którym leży na sercu dobro naszego podwodnego świata są tu mile widzianymi gośćmi nawet, jeśli nigdy nie trenowały łowiectwa podwodnego, czy nurkowania na wstrzymanym oddechu.
1.7. Przypadki "trolowania", czy też bezpodstawnego prowokowania innych forumowiczów będą bezwzględnie zwalczane.
Użytkownik może dostać "ostrzeżenie" bądź "bana".
1.8. Możesz posiadać tylko jeden profil.
1.9. Logując się na Forum wyrażasz zgodę na zwracanie się do Ciebie "Ty" przez wszystkich Użytkowników, bez względu na wiek, status i doświadczenie.
1.10. Wszystkie posty noszące znamiona reklamy będą usuwane w całości lub edytowane przez moderatorów. Istnieje możliwość komercyjnych publikacji po wcześniejszym skontaktowaniu się z Administracją Forum.
1.11 Każdy Użytkownik niniejszego Forum ma obowiązek zapoznać się z jego Regulaminem. Brak znajomości Regulaminu nie stanowi żadnego wytłumaczenia w przypadku złamania któregoś z zawartych w Regulaminie punktów.
1.12. Karą za złamanie Regulaminu jest usunięcie wypowiedzi naruszającej Regulamin. W razie ponownego niezastosowania się do zasad Forum, Użytkownik może otrzymać ostrzeżenie, ban czasowy lub stały.
1.13 Członkowie, którzy nie uregulują składki do dnia 1 kwietnia w całości, bądź nie wpłacą do tej daty pierwszej raty, tracą dostęp do zastrzeżonego działu Forum.
2. Zakładanie i usuwanie kont Użytkowników
2.1. Przyjmowanie forumowiczów jest w pełni moderowane, a wszystkie nowe osoby muszą przedstawić się w dziale "POWITALNIA".
2.2. Nowy Użytkownik po aktywacji konta otrzyma wiadomość przypominającą o konieczności zapoznania się z Regulaminem Forum oraz przywitania się w dziale "Powitalnia". Każdy, kto nie dopełni tego obowiązku w ciągu 5 dni od daty aktywacji, zostanie usunięty z Forum.
2.3. Każdy Użytkownik Forum powinien wykazywać się określonym zaangażowaniem w jego tworzeniu i funkcjonowaniu.
2.4. Użytkownicy, którzy nie zalogują się na Forum przez okres dłuższy niż 4 miesiące, będą z Forum usuwani. Wyjątek stanowią Użytkownicy, którzy powiadomią Administrację Forum o swojej dłuższej nieobecności, określając jednocześnie jej czas.
2.5. Użytkownik nie ma możliwości usunięcia swojego konta. Jeżeli straciłeś zainteresowanie Forum, zwyczajnie nie loguj się. Twoje konto zostanie usunięte automatycznie po 4 miesiącach.
3. Prawa autorskie
3.1. Pisząc posty na Forum, jednocześnie wyrażasz zgodę na czytanie ich przez wszystkich Użytkowników Forum Stowarzyszenia oraz ponosisz konsekwencje prawne za treść zamieszczanych postów.
3.2. Po opublikowaniu posta staje się on częścią Forum. Zabronione jest kasowanie postów, co może wprowadzić brak spójności w prowadzonych dyskusjach!
3.3. Administracja Forum nie ponosi odpowiedzialności za zamieszczane na Forum materiały, bez zgody ich twórców lub właścicieli. Każdy, kto zamieszcza zdjęcie, tekst lub jakąkolwiek inną treść, musi posiadać stosowne prawa autorskie lub zgodę właściciela. Zobowiązany jest także do podania źródła, z którego materiały zostały zaczerpnięte.
4. Edycja postów
4.1. Edycja posta możliwa jest przez 10 minut od czasu jego publikacji.
4.2. Jeżeli chcesz dokonać edycji swojego posta po przekroczeniu limitu czasowego, skontaktuj się z Moderatorem działu lub Administratorem Forum.<br><br>
5. Wewnętrzne zasady poszczególnych działów
5.1. Niektóre działy są dostępne wyłącznie dla Członków Stowarzyszenia Spearfishng Poland. Dotyczą funkcjonowania Stowarzyszenia i "niezrzeszony" Użytkownik (nie będący Członkiem SSP) nie ma do nich dostępu.
6. Poziomy dostępu
6.1. Dostęp do poszczególnych działów Forum zależny jest od poziomu dostępu Użytkownika.
6.3. Na Forum obowiązują 2 poziomy dostępu:
6.3.1.POZIOM I – dostęp dla wszystkich zarejestrowanych Użytkowników.
6.3.2.POZIOM II – dostęp dla aktywnych członków Stowarzyszenia Spearfishing Poland.
6.3. Cały POZIOM II - tematy kategorii oraz wszystkie posty są niewidoczne na forum dla użytkowników POZIOMU I.
6.4. Użytkownik, który chce mieć dostęp do POZIOMU II, musi być Członkiem Stowarzyszenia Spearfishing Poland. Tu znajdziesz, jak wstąpić do naszego Stowarzyszenia: www.sspoland.pl
6.5. Użytkownik, który spełnił wymagania dla POZIOMU II (pełne członkostwo w Stowarzyszeniu Spearfishing Poland), proszony jest o wysłanie maila na adres: krzysztofcybulski@sspoland.pl, w tytule wpisując nick z Forum oraz w treści wpisując tekst: POZIOM II (imię i nazwisko).
6.6. Administrator Forum ma 14 dni na weryfikację Użytkownika.
6.7 Nicki użytkowników w zależności od tego, kim są na forum i jaką pełnią na nim funkcję, napisane są następującymi kolorami:<br><br>
użytkownik zarejestrowany (niezrzeszony)
członek Stowarzyszenia SSP
moderator forum
administrator_SSP
członek Stowarzyszenia SSP zalegający ze składką członkowską (po 31 marca danego roku)
7. Administracja Forum
7.1. Administrator oraz Moderator są odpowiedzialni za utrzymanie porządku na Forum i należy dostosować się do ich decyzji. Ewentualne wątpliwości oraz uwagi można zgłaszać jako PW (Prywatną Wiadomość) Administratorowi Forum (nick: administrator_SSP). Odnosi się to wyłącznie do wypowiedzi dotyczących funkcjonowania Forum, natomiast nie dotyczy to wypowiedzi Moderatorów, uznawanych także jako zwykłych uczestników dyskusji.
7.2. Moderatorzy oraz Administratorzy argumentują podjęte decyzje w danym temacie, posiłkując się kolorem czerwonym, którego użycie jest dla nich zastrzeżone (ułatwiającym rozpoznanie ich wypowiedzi).
7.3. Decyzje dotyczące istotnych zmian, ostrzeżeń, banów, konsultowane są między osobami odpowiedzialnymi za Forum. Uzasadnienie takich decyzji będzie przesyłane na PW (Prywatną Wiadomość) do zainteresowanej osoby w terminie do 3 dni.
7.4. Jeśli nie jesteś usatysfakcjonowany pracą Moderatorów lub masz jakieś pytanie dotyczące funkcjonowania Forum, skorzystaj z PW (Prywatnej Wiadomości).
7.5. Ogólne uwagi dotyczące sugerowanych zmian lub ulepszeń dotyczących Forum prosimy publikować w dziale "ADMINISTRATOR - Propozycje, Awarie, Problemy z Działaniem Forum, Ogłoszenia Administratora".
7.6 Moderatorzy mogą usuwać posty jedynie za zgodą autora postu i Zarządu Stowarzyszenia Spearfishing Poland.
7.7. Administratorzy Forum zastrzegają sobie prawo do nadawania czasowych lub stałych banów w wyniku wielokrotnego niestosowania się do Regulaminu bądź upomnień.
7.8. Administratorzy Forum zastrzegają sobie prawo do wprowadzania bieżących zmian w Regulaminie. Zobowiązują się jednocześnie do informowania wszystkich Użytkowników o wprowadzonych zmianach i ich zakresie.
8. Tworzenie tematów oraz pisanie postów
8.1. Temat dyskusji powinien być jednoznacznie związany z przeznaczeniem działu, w którym się znajduje. Należy trzymać się tematu dyskusji. "Offtopic" będą przerzucane do odpowiadającego im działu.
8.2. Zanim stworzysz kolejny temat, poszukaj na Forum, czy twój problem nie był już poruszany. W tym celu użyj funkcji "Szukaj".
8.3. Jeżeli Twój post lub temat z jakichkolwiek przyczyn został usunięty, otrzymasz na PW (Prywatną Wiadomość) lub w wątku wyjaśnienie przyczyn takiego zajścia. Jednocześnie usunięcie Twojego postu/tematu jest równoznaczne z brakiem zgody na jego publikację na Forum. Ponowna próba wstawienia usuniętego postu lub tematu będzie podstawą do otrzymania ostrzeżenia, a nawet usunięcia z Forum.
8.3. Kolorem zastępującym kolor CZERWONY (zastrzeżony dla Administratorów i Moderatorów) jest kolor POMARAŃCZOWY, którego pozostali użytkownicy Forum mogą używać w celu wyraźnego podkreślenia swoich treści.
Na forum zabrania się:
8.4. Zamieszczania wypowiedzi/materiałów wulgarnych, obraźliwych, pornograficznych i drastycznych.
8.5. Zamieszczania linków do stron z nielegalnymi plikami.
8.6. Świadomego wywoływania obraźliwych dyskusji, dotykających pośrednio lub bezpośrednio osoby publiczne/osoby prywatne/organizacje/zrzeszenia/stowarzyszenia/uczucia etyczne bądź religijne Członków Forum, jak również grożenia, szantażowania, bądź pomawiania Członków Forum i innych osób lub instytucji. Nie używaj wyzwisk, wulgaryzmów, treści niecenzuralnych lub obrażających Użytkownika/-ów. Nie oczerniaj, nie oskarżaj kogoś z nazwiska (także osób spoza Forum). Takie posty będą cenzurowane albo usuwane w całości.
8.7. Rozsyłania na Forum bądź przez prywatne wiadomości SPAM-u wszelkiej treści.
8.8. Kopiowania informacji, zdjęć, filmów zawartych na Forum, bez uzyskania zgody autora i właściciela Forum, jakim jest Stowarzyszenie Spearfishing Poland.